Werkervaring #curriculumvitae

Een suf cv in een Word-bestand? Nope, niet mijn stijl. Ik vertel liever een leuk verhaal.

Geen tijd om te lezen? Onderaan vind je wat ik nu doe!

Waar mijn werkende leven begon…

Achter de kassa. Klassieker. Ik solliciteerde toen ik officieel nog niet eens mocht werken. Of ze niet even een uitzondering voor mij wilde maken. Haha. Eindresultaat: op mijn 16e verjaardag werd ik gebeld dat ik die dag erna mocht beginnen. Dit heb ik 4,5 jaar gedaan. Toentertijd vooral een middel om in het weekend de stad in te kunnen… achteraf gezien dankbaar voor het feit dat ik hier heb geleerd extreem klantvriendelijk, open en sociaal te zijn.

Communicatiestage Gemeente Oirschot (2012)

Mijn communicatiecarrière begon bij de gemeente. Denk aan het bijhouden van de website, het verzorgen van wekelijkse tekstpublicaties, het schrijven van de gemeentegids en het burgerjaarverslag en het voorbereiden en bijwonen van persgesprekken. Leuk hoor, voor een paar maanden, maar hier besloot ik dat bij de overheid werken nooit mijn ding zal worden. Maar goed, daar zijn stages natuurlijk ook voor. 😉

Afstudeerstage social media bij Landal GreenParks (2014)

De liefde voor online marketing werd aangewakkerd tijdens een online marketing strategie-minor, in mijn derde studiejaar. Tijdens mijn afstuderen wilde ik dit in de praktijk brengen. De toerisme-branche leek me ook heel interessant. Tijd om te solliciteren bij Landal GreenParks!

Ik schreef mijn scriptie over de rol van social media in de customer journey – toentertijd een ontzettend hip en nieuw woord waar ik me maar al te graag in wilde verdiepen. Wanneer en hoe gebruiken vakantiegangers social media, en hoe speel je hier als marketing-, maar ook als klantcontact-afdeling het beste op in?

Naast dit onderzoek was ik ook verantwoordelijk voor alles wat er op social media gebeurde. Van creatie tot analyse. Zoals het ‘vroegâh’ een echte social media-stagiair(e) betaamde. (Helaas gebeurt dit nu nog steeds, maar wel veel minder. Laten we daar allemaal even heel dankbaar voor zijn.)

Redacteur & communitymanager bij Frankwatching (2014-2016)

Tijdens mijn afstuderen bezocht ik een event van Frankwatching. Hier schreef ik een paper over, waar ik later voor Frankwatching ook dit artikel over schreef. Zo kwam ik in contact met Frank, en een paar maanden later begon ik -nog tijdens mijn afstuderen- op de redactie. Toen ik mijn diploma had, begon het fulltime avontuur. Ik heb hier zo ontzettend veel geleerd over het schrijven van goede, foutloze teksten en artikelen. Vooral over het zorgen voor een goede opbouw en structuur. Geef mij een lap tekst waar geen touw aan vast te knopen is, en ik maak er wat moois van. Je hoeft geen goede schrijver te zijn om goede artikelen te publiceren. Je hebt alleen een goede redacteur nodig. And hey, that’s me! 🙋 Honderden artikelen gingen door mijn handen. Benieuwd naar wat ik zelf geschreven heb? Check dan mijn auteursprofiel.

Op het gebied van communitymanagement deed ik ook veel ervaring op. De community van Frankwatching is met 450.000 volgers Nederlands’ grootste online community voor marketing- en communicatieprofessionals. Het managen, tevreden en betrokken houden van al deze toppers vergt wel wat werk…

Productmanager Jobs & contentmarketeer bij Frankwatching (2016 – 2018)

Na twee jaar redactie-ervaring, besloten Frank en ik dat het tijd werd voor een nieuwe uitdaging. Als Productmanager Jobs werd ik eindverantwoordelijk voor de afdeling Jobs: het jobboard van Frankwatching. Ik hield me in deze rol bezig met accountmanagement, sales, campagnemanagement, branding en positionering, online marketing, social media marketing en business development. Hele andere koek dan artikelen redigeren! Omdat ik van A tot Z verantwoordelijk was voor een product, heb ik veel algemene online marketingkennis opgedaan.

Omdat ik daarnaast alsnog wel graag creatief bezig wilde zijn met content, werkte ik 1 dag in de week voor de afdeling Marketing & Sales als copywriter en contentmarketeer. Daar hield ik me bezig met contentcreatie en copywriting voor zowel Frankwatching-producten als voor externe adverteerders. Denk bijvoorbeeld aan het maken van branded stories door professionals te interviewen en dit te verwerken tot een artikel.

Social media & content manager bij Charlie’s Travels (2018 – 2019)

Opeens begon het te kriebelen: ik wil iets anders. Het werd tijd om de hele boel om te gooien. En dit keer deed ik dat drastisch. Ik zei mijn vaste contract op, verkocht mijn huis en vertrok naar Kenia om voor Charlie’s Travels te gaan werken. Opeens woonde ik samen met al mijn collega’s in de jungle villa middenin drukke megastad Nairobi. Charlie’s Travels is een Nederlands reisbureau dat reizen organiseert naar Oost- en Zuid-Afrika. Maar voor het woord ‘toeristisch’ zijn we allergisch. Daarom ontwikkelen wij zelf al onze reizen, om onze reizigers van de gebaande paden af te laten wijken en een unieke Afrika-ervaring te bieden. Ik zit in het marketingteam en houd me bezig met:

  • het creëren, managen en analyseren van social advertising campagnes via Facebook, Instagram en LinkedIn.
  • contentcreatie en -planning voor alle social media-kanalen
  • de blogplanning: onderwerpen bedenken, contact met bloggers, procesbewaking, eindredactie en publicatie.
  • zowel strategisch als uitvoerend werk voor marketingcampagnes (met name retargetingcampagnes)
  • webcare & communitymanagement via social media.

En ja, wat nu? To be continued…

Met Charlie aan het werk in Kisumu, West-Kenia. #teammoeilijkkijken